7 پیشنهاد به کاندیدا های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خوی- سید سجاد اسبقی
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

7 پیشنهاد به کاندیدا های چهارمین دوره شورای اسلامی شهر خوی- میر سجاد اسبقی

این روزها، مراسم و محافل عمومی و حتی خصوصی شهرستان خوی، با مانور حضور نامزدهای شوراهای اسلامی همراه شده و چهره های مشهور و غیرمشهور، مجرب و غیرمجرب، توانمند و غیرتوانمند، از نفس افتاده ها و تازه نفس ها، شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت ، طایفه گراها و تخصص گراها،کله پاچه پخش کن ها، قلم بدست ها و سخنورها وارد گود شده و با بکارگیری تازه ترین شگردها، تبلیغات زود هنگام خود  ا شروع کرده اند، که به نظر می رسد فراوانی نامزدهای شورای شهر نشان از احساس تعهدی است که شهروندانش نسبت به عمران و آبادانی محل سکونت خود دارند، نامزدهایی که باید بدانند: 

با توجه به رشد سریع جمعیت شهرستان و مدنظرقرار دادن تجربه ی شوراهای اسلامی در 4 دوره قبل و به ویژه دوره ی چهارم، که ماههای پایانی عمر خود راسپری می کند، انتظار می رود نامزدهای که پس از رقابت انتخاباتی که در سال 95 برگزار می شود و بر کرسیهای نهاد مدنی شورا تکیه می زنند، پیشنهادهای زیر را در اولویت کاری خود قرار دهند.

1 - شورا نقش نظارتی دارد و شهردار بازوی اجرایی شورا است، که شورای خوب و موفق، شهرداری مدیر و کارآمد انتخاب می کند ،

شورا در انتخاب شهردار نباید همانند این 4  سال اخیر دچار چرخه ا ی باطل شود اولویت را توانمندی های فرد از قبیل تخصص و تجربه ی مدیریت محیطی بزرگتر از خوی را ملاک انتخاب شهردار قرار دهد.

2- تهیه چشم انداز یا استراتژی توسعه شهری؛ زیرا طرح استراتژی توسعه شهری رویکردی راهبردی است که هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان و به خصوص کشورهای در حال توسعه با استقبال روبرو شده است در حالی که طرح های جامع و تفصیلی که سند توسعه شهر در کشور ما محسوب می شوند بیشتر نقش بازدارنده داشته و نقش هدایت کنندگی آنها بسیا کمرنگ است، اما طرحهای استراتژیک می توانند شهرداری و نهادهای مردمی را از حالت انفعال بیرون بیاورند وبه آنها نقشی فعال وهدفمند در توسعه شهر اعطا نمایند.

 

 در حال حاضر مردم نه تنها نمی دانند چه نقشی درتوسعه شهرشان دارند بلکه حتی نمی دانند شهرشان در آینده چگونه خواهد بودو به چه سویی پیش خواهد رفت.

مسئولان شهری نیز تصور روشنی ازآینده شهر ندارند.حال آنکه چشم انداز یا استراتژی توسعه شهری، بستری را فراهم می کندتا مردم و مسئولان شهری به توافق با یکدیگر برسند که از شهرشان چه می خواهندو سپس نقش هریک را در جهت رسیدن به این هدف مشخص می نماید . برای نمونه می توان به سند چشم انداز بیست ساله شهرهای اطراف چون شهرستان مهاباد نگاهی انداخت که  در سال 91 به تصویب رسید .

3-تاکید بر نمادهای شهر خوی ، جاذبه های توریستی آن و برجسته کردن آنها به منظور جذب گردشگر ،این رویکرد به شهرداری کمک می کند تا با رسیدگی بیشتر به برازندگی شهر خود کمک کرده و آن را به مکانی مناسب برای حضور تبدیل کند و از این راه به کسب درآمد بپردازد .

در واقع این روزها کار اصلی متولیان شهری اداره ذهنیات مخاطبان خود است و هر شهر با ویژگی های که دارد می تواندتبدیل به محلی درآمد زا شده و با استفاده از تبلیغات وخلق و حفظ ونگهداری جاذبه های خود به این مهم جامه عمل بپوشاند.

4-تصمیم سازی قبل از تصمیم گیری،  منظور از تصمیم سازی نظر خواهی وایجاد ارتباط با نخبگان شهرو حضور درمناطق مختلف شهرقبل ازتصمیم گیری در مورد پروژها و به تصویب رساندن آنها در شورا است .

تصمیم سازی، فراهم نمودن زمینه مناسب برای تصمیم گیری است.

 مشارکت دادن مردم در تصمیم سازی به دو شیوه خواهد بود : یکی تشکیل اتاق فکری در شهرداری یا شورا که متشکل از نخبگان شهر باشدوبسته به نوع   تخصصشان می توان آنها را در گروههای کوچکتری سازمان دهی کردوبر حسب ضرورت با آنها جلساتی تشکیل داد، دوم حضور در مناطق مختلف شهر و تشکیل جلساتی در مساجد و شنیدن مشکلات مردم به همراه راهکارهای آنها برای حل مشکل آن منطقه.

5- توجه به مبلمان شهری خوی. در فضای میان ساختمان ها و بناها، عناصر مکملی نیاز است تا زندگی شهری را سامان بخشد، تجهیزاتی که، امکان زندگی را در فضای محصور میان ساختمانها فراهم آورد.

 این اجزاء، جریان حرکت، سکون، تفریح و اضطراب را در شهر تنظیم می کنند و به آن روح می بخشند که اصطلاحا مبلمان شهری خوانده می شود و حلقه گمشده ای است در مدیریت شهری خوی.

6- رعایت عدالت عمرانی در شهر ، شهر را همچون کالبد موجودی زنده در نظر گرفتن که هر گونه ناهمگانی دراجزا و بخشهای مختلف آن از نظر خدمات و توزیع امکانات شهری سبب ایجاد ناهماهنگی در پیکره ی آن می شود.

7- شهردار انتخابی را مکلف کردن به اینکه قبل از شروع فصل عمران ، برنامه فصل عمران خود را که حاصل کارکارشناسی است به تصویب شورا برساند و اجرا کند تا شهرداری در فصل عمران دچار روزمرگی نشده و زمینه دخالت های نابجا را فراهم نیاورد.

سید سجاد اسبقی- کارشناس ارشد مدیریت اجرایی


نظرات شما عزیزان:

آقایی
ساعت11:59---27 فروردين 1392
سید جان ما منتظر حضور شما در شورا هستیم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها